ссылка тут РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї совместимость женщина лев мужчина СЃРєРѕСЂРїРёРѕРЅ РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї мужчина стрелец женщина козерог РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї любовь Рё секс телец РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРїС‹ для СЃРєРѕСЂРїРёРѕРЅР° РЅР° 2016 РіРѕРґ РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї рыбы РЅР° вторую половину 2016 РіРѕРґР° РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї совместимости

Brian Azzarello

Brian Azzarello

Njegove priče, često smještene u običnu, glupu svakodnevnicu, uglavnom imaju jake, brutalne likove čije greške više nego namjere pokreću radnju i okreću je u neočekivanim pravcima. Protagonisti se obično bore protiv okolnosti koje su se urotile protiv njih ali i protiv samih sebe, vlastitih uvjerenja i prošlosti koja ih, neminovno, sustiže.

Drugim riječima, dobri stripovski noir koji je toliko obilježio dosadašnji rad ovog autora da mu se sad čak zamjera to što je taj anti-herojski žanr u većoj mjeri “podvalio” i u mainstream kontinuitete nekih od najvećih ikona superherojskog stripa (Batman, Superman, Hulk samo su neka od imena koja su dobila Azzarellov tretman u posljednjih deset godina).

Rođen je u Clevelandu, a odrastajući je zavolio i kuhanje te i dan-danas s guštom kuha, i to posebno mediteransku kuhinju... Iznenađuje li vas onda što je Brian Azzarello odlučio posjetiti Hrvatsku i Makarsku?

Inače, u stripovnu industriju ulazi 1990-ih godina, prvo kao urednik niza naslova za male i opskurne izdavače (Comico, Northstar Publications) a onda i kao scenarist. Prvi veliki uspjeh dolazi kroz suradnju s prošlogodišnjim genijalnim gostom MaFest-a Eduardom Rissom u Vertigu. Ovaj dvojac 1999. godine počinje raditi serijal 100 Bullets čija se premisa može jednostavno opisati ovako: ako bi vam netko dao pištolj koji nitko ne može povezati s vama da ga iskoristite i ubijete njime svog neprijatelja ili osobu koju mrzite - biste li to učinili? Biste li oduzeli život nekome kad biste znali da vas ne mogu otkriti?

Serijal je otpočetka bio epizodan i Brian Azzarello je dao sebi prostor da se unutar jednog koncepta igra s više glavnih likova koji su međusobno isprepleteni u većoj priči no često ni ne znajući jedni za druge. Početna premisa je u stotinu brojeva, zadnji od kojih je izašao u lipnju 2009. godine, dramatično izmijenjena uplitanjem brojnih kriminalnih i jedne nad-kriminalne organizacije. Uništeni životi ljudi upletenih u rad tih skupina neprimjetno se isprepliću sa životima njihovih neviđenih žrtava i tvore klupko koje smo godinama jedva čekali razmotati. A tek kakav je kraj...

Inače, to je bio drugi projekt koji je radio s Rissom (prvi je bio Johnny Double, također za Vertigo) i u intervjuima i tekstovima objavljenima u to vrijeme, Azzarello nije mogao skriti oduševljenje s ostvarenom suradnjom. Uspjeh suradnje se ogleda i u nagradama koje je dvojac odnio 2001. i 2002., a potom i 2004. godine, kako najprestižnijih Eisnera, tako i Harveya te čak i jednog Yellow Kida za Rissa.

U međuvremenu su zajedno radili i druge priče (od kojih se možda najviše spominje šest brojeva dovršenih pod naslovom Batman: Broken City), no Brianov kreativni val je rušio sve pred sobom i u suradnjama s drugim autorima. S različitim crtačima potpisao je u razdoblju 2000. - 2002. dvadeset i osam epizoda Hellblazera, u kojim je glavnog lika poslao na putovanje kroz SAD, držeći ga uvijek na prstima, nikad sigurnog hoće li i kako neka od prijevara po kojima je postao poznat upaliti. Od 2004. do 2005. potpisuje dvanaestodijelnu priču redovnog Superman serijala s Jimom Leejem. Priča For Tomorrow prati Supermana u potrazi za 300.000 ljudi koji su jednostavno nestali s lica zemlje i to njegovom krivicom. Kao i uvijek, kroz priču se zajedno s protagonistom sukobljavamo s njegovim strahovima i greškama, koje su u ovome njegovom slučaju znatno preuveličane, štoviše superuveličane.

Jedan od najspominjanijih Vertigovih serijala, uz 100 Bullets, svakako je Loveless, koji je počeo izlaziti 2005. godine. Riječ je također o noir priči smještenoj u vrijeme rekonstrukcije Sjedinjenih Država. Za razliku od 100 Bullets, gdje mnogobrojni likovi često dolaze na korak od iskupljenja da bi ono u konačnici bilo okrutno, baš nemilice oduzeto od njih, u Lovelessu je otpočetka jasno da protagonistima nema spasa. Azzarello je svjesno ušao u priču na način da prikaže svaki njen najsuroviji aspekt te brutalnost novijega Divljeg zapada, kada je odmetničko doba već na izmaku a SAD trebaju pronaći put oporavka nakon stravičnih razaranja Građanskog rata. Crtači koji su s njim radili na tom projektu, koji je imao 24. sveske, su Marcelo Frusin, Danijel Žeželj i Werther Dell’Edera.

DC Comics na tragu Brianova re-osmišljavanja Lexa Luthora 2008. godine u serijalu Lex Luthor: Man of Steel objavljuje priču Joker, koja je dala uvid u ono što pokreće ovoga najvećega Batmanovog negativca viđeno iz perspektive jednog od njegovih snagatora. I Luthora i Jokera je radio s Leejem Bermejom i prema njegovim riječima, riječ je o najokrutnijoj stvari koju je dotad bio napisao, što je vjerojatno i razlog zašto nije prethodno serijalizirana, nego je otišla direktno na police za odrasle. U stripu bez fizičkog prisustva superheroja koji je nebrojeno puta stavio Jokera iza rešetaka, na još jasniji način možemo shvatiti koliko je on uistinu zastrašujući čak i za svoje kolege iz kriminalnog miljea.

Postignuti uspjeh je ponukao DC Comics da 2009. godine da Brianu jedan cijeli novi univerzum, naseljen klasičnim stripovskim i pulp likovima, da se s njima zaigra. The Spirit Willa Eisnera, Doc Savage iz pulp romana 1930-ih i 1940-ih te originalni Batman s pištoljima (!) naseljavaju First Wave svijet koji su Brian i drugi autori razvili i popunili s novim pričama. Osim što je bio scenarist prvih šest sveski koje su otvorile vrata tog svijeta, Brian je bio i koscenarist s drugim ovogodišnjim gostom MaFesta Ivanom Brandonom na šest sveski Doc Savagea, a koje bi se mogle pokazati i kao kraj ovog eksperimenta.

Iste godine objavljen je i Filthy Rich u kojem se vratio u 1950-e godine i za razliku od mainstream knjiga u kojima gledamo velike ljude koji ipak čine greške, ovdje pratimo propalicu koji gotovo ništa u svom životu nije učinio kako treba. Pored kvalitetne kriminalističke priče, na kakve smo uostalom i navikli od Briana Azzarella, treba istaknuti da se navika da ostavlja vizualne elemente u potpunosti na slobodu crtaču ovaj put Brianu, donekle, obila o glavu. Iako je ostavio nekoliko impresivnih, atmosferom ispunjenih kadrova, opći dojam koji dobivamo iz rada Victora Santosa umnogome kvari ono što bi inače bila jako dobra priča.

U siječnju 2011. godine počeo je izlaziti serijal koji je nastajao šest godina! Naime, u četverodijelnom mini-serijalu Batman: Europa Azzarello je zajedno s koscenaristom Matteom Cassalijem bacio Batmana i Jokera na putovanje kroz Europu u potrazi za lijekom za misterioznu bolest koja ih muči i ubija. Svaku od sveski je crtao različit autor, i to redom: Jim Lee, Giuseppe Camuncoli, Diego Lattore i Jock. Upravo zbog kvalitete crteža i činjenice da su autori šest godina zapravo slikali 40 stranica svake sveske čekalo se ovako dugo na izlaženje tog stripa.

Na kraju, samo informacija da je početkom ove godine najavljeno kako Brian započinje novu suradnju s Eduardom Rissom i ostatkom 100 Bullets tima na projektu Spaceman, a kako je dosad procurio samo izgled glavnog lika, pridružite nam se na MaFestu da zajedno otkrijemo nešto više o svemu tome!

Emir Pašanović

Prevoditelj

Posjetitelji Online

We have 51 guests and no members online

MaFest Lokacije

- Pivnica "Pivac"
- Kongresna dvorana, Hotel "Meteor"
- Konoba "Kalalarga"
- Gradska galerija Antuna Gojaka
- Umjetnička galerija Gale Rica

Sve lokacije pogledajte na Google Mapi ovdje.

Presjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović pokroviteljica je 9. MaFesta.

Pretraga

MaFest Staff

Da bi sve prošlo kako treba, MaFestu je neophodan i kvalitetan staff. Stoga, ako ste stariji od 18 godina i želite se aktivno uključiti u stvaranje festivala te od toga imati i određene konkretne koristi - javite nam se! Naša e-mail adresa je:

info@mafest.com

Sponzori

       
Grad Makarska Turistička Zajednica Grada Makarska Mesna Industrija Braća Pivac Vrgorac Hoteli Makarska
       
Ožujsko Pivo Promet Makarska Ministarstvo Kulture RH Ožujsko Pivo
       
Premis Makarska Julius Meinl OTP Banka All In Makarska Riviera