ссылка тут РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї совместимость женщина лев мужчина СЃРєРѕСЂРїРёРѕРЅ РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї мужчина стрелец женщина козерог РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї любовь Рё секс телец РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРїС‹ для СЃРєРѕСЂРїРёРѕРЅР° РЅР° 2016 РіРѕРґ РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї рыбы РЅР° вторую половину 2016 РіРѕРґР° РіРѕСЂРѕСЃРєРѕРї совместимости

Igor Kordej

igor-kordej


Igor Kordej - (Hrvatska) (Vam, Tarzan, Tajna Povijest)

Dovoljno je reći: Igor Kordej

“Upravo sam iznenadio Marka rekavši mu da sam susreo Kordeja i da mi je otkrio da Vam uskoro izlazi u izdanju Fibre. Izgleda da je i njemu ovo prva vijest, bio je oduševljen!” vikao mi je Renato preko mobitela u kratkom brifingu sa zagrebačkog Interlibera prije dvije i pol godine.

“Daj, zafrkavaš! Konačno, super!” bila je moja reakcija, uz osjećaj ogromnog zadovoljstva, nakon što sam već nekoliko godina bezuspješno pokušavao neke od domaćih izdavača nagovoriti da objave najdraži strip moje mladosti – Vam, strip koji mi je obilježio strip odrastanje u osamdesetimai. Vama sam, naravno, imao uvezanog iz Stripoteke, kao i kolorne francuske albume, ali domaće izdanje - to čekam cijeli život!

I onda, godinu-dvije nakon toga, veselje! Dobismo ne jedno, već dva luksuzna izdanja Vama: Fibrino kolorno dopunjeno izdanje i originalno c/b izdanje Marketprinta!

Otišavši u inozemstvo sredinom devedesetih, Kordej kao da se izgubio iz stripovskog dijela naših života. Sjećam se da sam s prijateljem Borisom, s kojim sam zajedno odrastao i navukao se na strip krajem sedamdesetih, komentirao nove Kordejeve radove za Amere, koje smo tada, 2001. prvi put otkrili na internetu.

“Nismo ni sumnjali, skontali su ljudi da je najbolji, da je zakon”, ponosno smo likovali, kao da smo mi osobno iscrtavali Tarzana, Batmana, Ratove Zvijezda (mada, iskreno, dvadeset godina ranije, kada smo otkidali na kadriranje u stripu Metro, ni u snu nismo pomislili da će Kordej crtati super heroje za američku klinčadiju).

No, kada se Kordej vratio u Zagreb, doznali smo da taj “american dream” nije baš bio samo dream… I drago nam je što se vratio, i to u velikom stilu!

Sam Kordej kaže da je neizmjerno sretan zbog povratka i da sada uživa radeći za Francuze. Ruku na srce, Kordej je ipak predobar crtač za stripove kakve većinom izdaje Marvel.

A sve je počelo u omladinskom listu Polet, oko kojeg se 1977. godine okupila ekipa ljudi sličnih shvaćanja i pogleda na strip: formiran je Novi kvadrat.

Polet je uredničko mjesto strip rubrike prepustio Mirku Iliću s kojim je Kordej dijelio sličan senzibilitet. Tu su započeli plodnu scenarističko-crtačku suradnju.

Novokvadratovci su kako tematski tako i nekonvencionalnim likovnim pristupom bili pod utjecajem uglavnom autora poput Moebiusa, Crepaxa, Pratta ili časopisa poput Métal Hurlanta. Novi kvadrat su, uz Igora Kordeja (1957.) sačinjavali: Mirko Ilić (1956.), Radovan Devlić (1950.), Krešimir Zimonić (1956.), Ninoslav Kunc (1958.), Emir Mešić (1958.-1982.) i Joško Marušić (1952.).

Prve stripove iz tog razdoblja od 1976. do 1978. godine, koji su bili u zadanoj formi od jedne table, sam Kordej je opisao kao “osnovnu školu” svoga strip razvoja. Iz toga početnog razdoblja izdvojio se strip Deja Vu, kao jedan od prvih dužih stripova iz produkcije Novog kvadrata, kojeg je crtao prema scenariju Mirka Ilića. U to vrijeme Kordej je nacrtao i nekoliko stripova zajedničkog naziva 198? gdje je uglavnom odredio svoje buduće preokupacije.

Preuzevši uređivanje stripa u Poletu 1978. zaslužan je što je tada domaća publika mogla prvi put vidjeti radove Sampaya te Reisera.

Grupa Novi kvadrat 1979. nagrađena je i nagradom Sedam sekretara SKOJ-a, no krajem se iste te godine i raspala, a njezini članovi krenuli su svaki svojim putem.

Nakon samog ukinuća Novog kvadrata 1979. godine, Kordej je već znao da je crtanje stripova jedino čime se želi baviti u životu, pa tako nastavlja crtati i objavljivati po raznim časopisima. Iste mu godine u Vidicima, po scenariju Mirka Ilića izlazi strip Jeste li vidjeli djevojčice, rađen prema pjesmi rock grupe Buldožer, a u strip formu nešto kasnije pretočio je i pjesmu Šarla Akrobate Ona se budi objavljenu 1981. u Džuboksu, kao i još nekoliko kraćih stripova po rock pjesmama od Električnog orgazma (Krokodili dolaze), Idola (Maljčiki)...

Strip serijali Stranac, Metro i Zvijezde sastavljeni od kratkih priča, nastaju u razdoblju od 1979. do 1986. godine, a objavljivani su u Spunku i Yu-Stripu te već definiraju Kordeja kao zrelog autora koji zna ispričati priču, a još bolje je nacrtati. Sva tri serijala 1990. izlaze u formi albuma u izdanju Kondora.

Prvih dvanaest tabli Stranca, stripa nastalog po motivima snova i inspiriranog Kordejovom fascinacijom rock glazbom, a ponajviše Davidom Bowiejem, objavljeni su 1980. u Studentskom listu, a ostatak, iako naručen i plaćen od Foruma, svoje objavljivanje je dočekao tek 1986.-1987. godine u YU-Strip magazinu.

Po povratku iz vojske 1981., koju je služio u Beogradu i dragocjenog upoznavanja ljudi s tamošnje strip scene, po scenariju Mirka Ilića radi na konceptualnom strip serijalu od 50-tak stranica Metro, objavljenog tada u Spunku i u španjolskom časopisu 1994. Futuristički Metro likovno je bio fascinantan: neobično kadriranje, izražajnost likova i sve ono na što smo navikli u Kordejevim ranim radovima, sada je dovedeno do perfekcije.

Serijal Zvijezde Kordej radi po vlastitom scenariju, a govori o fenomenu bliskih susreta s izvanzemaljcima, iskustvima ljudi s drugim paralelnim dimenzijama, a sve se priče događaju u poznatom okruženju, tu oko nas.

Kao stalni strip crtač, Kordej se 1983. zapošljava u Novosadskom Forumu u kojem je dogovorio normu od osam tabli mjesečno, a kao svoj prvi projekt izabire priču Legende iz Vamove zemlje Vladimira Colina, dječju knjigu kojom je bio fasciniran čitavo djetinjstvo.

U tome istinskom remek djelu, Kordej prvi put koristi posebnu tehniku crtanja, točnije grebanja skalpelom po sjajnom kunstdrucku pa je to izgledalo kao neka vrsta bakropisa. Vam do 1985. redovito izlazi u Stripoteci, a 1988. radi i koloriranu verziju za francuskog izdavača Les Humanoïdes Associés u kojoj je dodatnih 7 tabli kako bi se mogla sklopiti 3 strip albuma za tamošnje tržište. Vam kod Francuza izlazi bez neke velike reklamne kampanje, a Kordej biva predstavljen na festivalu u Angoulemu.

Paralelno s radom za Humanoïdes, Kordej počinje suradnju s beogradskim scenaristom Nenadom Mikalačkim Djangom s kojim planira projekt Pet Godišnjih doba u ciklusu od 5 albuma, ali je za francuskog izdavača Dargauda 1988. izašao samo jedan album, Jesen, koji je uvršten i u francuske biblioteke po preporuci francuskog Ministarstva kulture.

Iz te trogodišnje suradnje Kordeja i Djanga nastali su još i Rolling Bush, strip u koloru, objavljen u reviji Comicon i kasnije u Heavy Métalu, crno-bijeli strip Zid, izvorno objavljen u Heavy Métalu 1989. godine (prvi strip objavljen u Americi), i Inspektor Jodler, izdani prije dvije godine od Vjekoslava Đaniša u kompilaciji zajedničke suradnje Kordeja i Djanga “U zoni sumraka”.

1989. Kordej se seli u mirno seoce Grožnjan u Istri, a početkom devedesetih za njemačkog izdavača radi fantasy serijal Wanderer koji je dijelom objavljen i kod nas u reviji Stari Mačak.

Po povratku s fronta 1994. godine, Ervin Rustemagić mu nalazi posao u Marvelu te započinje rad na Marvelsima. Uslijedila je i suradnja s Darkom Macanom na Tarzanu u priči Mugambi.

1997. Kordej se s obitelji iz Hrvatske seli u Kanadu i tamo počinje raditi za neke od najpoznatijih američkih i kanadskih izdavačkih kuća. Za Dark Horse radi Tarzan/Batman: Claws of the Catwoman, po scenariju Nevena Antičevića Tarzan: Rivers of Blood, a po scenariju Darka Macana Carson Of Venus. Za Dark Horse je uz Tarzana radio Predatora i Star Wars, a za DC Comics na serijalu Star Trek.

Nakon što je skužio njegove potencijale, Marvel 2001. s Kordejem potpisuje ekskluzivni ugovor, te za njih radi serijale Cable, Soldier X (oba sa Macanom), Black Widow, X-Treme X-Men te New X-Man s kojim se penje i na 1. mjesto američkih top lista. Ekskluzivni ugovor obvezao ga je da radi samo za Marvel, ali sa sobom je to nosilo i bolje plaćene table, što je Kordeju, s obzirom na veliku produktivnost, odgovaralo. Sam se često volio šaliti kako je morao prehraniti veliku obitelj pa je stoga crtao i do 12 sati dnevno. No s Marvelom idila ipak nije dugo trajala te nakon duljeg sukobljavanja, Marvel mu daje otkaz.

Prije konačnog povratka iz Kanade, Kordej 2005. po scenariju Jean-Pierre Pécaua za francuskog izdavača Delcourta počinje rad na alterpovijesnom serijalu Tajna Povijest kojeg vrlo brzo i kod nas objavljuje Bookglobe, a poslije nastavlja Algoritam. Tajna povijest je, iako scenaristički prosječna, za samo 7 godina stigla do 25. albuma od kojih je 22 nacrtao Kordej, što znači u prosjeku 3 albuma godišnje.

Nadalje, 2005. u Americi mu, a nakon toga i u Francuskoj, po scenariju Alexa de Campija izlazi serijal Smoke, temeljem kojeg je nominiran za dvije prestižne nagrade za najboljeg strip-crtača: nagradu Eisner (SAD) i nagradu Kurtzman (Kanada).

U izdanju Algoritma objavljena su i prva dva dijela Srca bitaka, stripa vrlo složene naracije u kojoj je na fascinantan način obrađeno ratničko herojstvo, a za koji je priču napisao poznati francuski scenarist Jean-David Morvan. Srce bitaka, jedan je od nekoliko serijala koje paralelno radi za Delcourt, a svi mu se projekti mogu svesti pod žanr fantastične, paralelne povijesti i ratnu tematiku. Uz Tajnu povijest i Srce bitaka na hrvatskom jeziku do sada je objavljen i prvi dio Tarasa Buljbe, još jedne suradnje sa Morvanom, a s nestrpljenjem se očekuju Keltos, Empire i L' Idole et le Fléau koji je uradio za 12 bis.

Osim recentnih izdanja izvorno objavljenih za francuskog izdavača, s povratkom Kordeja u Zagreb, kod nas su zadnjih godina objavljeni i Kordejevi stariji stripovi, već spominjani Vam u izdanju Fibre, koja je ove godine izdala i zbirku kratkih stripova Zvijezde (očekuju se uskoro Metro i Stranac). Neumorni Vjekoslav Đaniš objavio je U zoni sumraka kompilaciju zajedničke suradnje Kordeja i Nenada Mikalačkog Djanga koja sadrži i kolorni album Pet godišnjih doba – Jesen.

U zadnje vrijeme Kordej i Macan su nas razveselili i jednom premijerom za domaće tržište, stripom Texas Kid, moj brat, koji je svoje prvo pojavljivanje doživio u zagrebačkoj Strip Reviji, a može ga se besplatno čitati i na internetu u tri jezične varijante. Kordej nas planira kontinuirano veseliti s 8 novih tabli svaki mjesec u projektu koji bi trebao imati 200 stranica.

Sve ovo vrijeme Kordej neumorno radi i naslovnice za Algoritam (s vlasnikom Nevenom Antičevićem radio je strip Mašina prije gotovo trideset godina), crta i naslovnice za CD-ove dugogodišnjim prijateljima glazbenicima te povremeno nacrta i koju kazališnu scenografiju (Čudo u Poskokovoj Dragi).

Radovi su mu izloženi u jednoj od najvećih svjetskih knjižnica, Kongresnoj knjižnici u Washingtonu, a redatelj George Lucas u privatnoj kolekciji ima naslovnicu stripa Ratovi zvijezda koju je ilustrirao Kordej.

Kordejevo prvo pojavljivanje na MaFestu biti će sjajna prilika da vidimo njegovu izložbu i uživamo u originalnim tablama, a nadamo se i u nekima od sjajnih kolornih naslovnica, koje je napravio ovaj velikan hrvatskog stripa.

Veselimo se susretu!

Dalibor Božić

Prevoditelj

Posjetitelji Online

We have 52 guests and no members online

MaFest Lokacije

- Pivnica "Pivac"
- Kongresna dvorana, Hotel "Meteor"
- Konoba "Kalalarga"
- Gradska galerija Antuna Gojaka
- Umjetnička galerija Gale Rica

Sve lokacije pogledajte na Google Mapi ovdje.

Presjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović pokroviteljica je 9. MaFesta.

Pretraga

MaFest Staff

Da bi sve prošlo kako treba, MaFestu je neophodan i kvalitetan staff. Stoga, ako ste stariji od 18 godina i želite se aktivno uključiti u stvaranje festivala te od toga imati i određene konkretne koristi - javite nam se! Naša e-mail adresa je:

info@mafest.com

Sponzori

       
Grad Makarska Turistička Zajednica Grada Makarska Mesna Industrija Braća Pivac Vrgorac Hoteli Makarska
       
Ožujsko Pivo Promet Makarska Ministarstvo Kulture RH Ožujsko Pivo
       
Premis Makarska Julius Meinl OTP Banka All In Makarska Riviera