Image default

Crystal Shawn

Shawn Crystal je, kako sam kaže, na svijet došao s olovkom u ruci, odjeven u Batmanovu majicu. Pogonjen neprekidnom željom za crtanjem završio je Savannah College of Art and Design. Za DC i Marvel Comics već desetak godina redovito crta brojne naslove, a najpoznatiji je po radu na stripovima “Deadpool” i “Mother Panic”. Vodi podcast “Inkpulp” u kojem uglavnom razgovara s kolegama crtačima o njihovom kreativnom procesu. Živi i radi u Atlanti.

Crystalov crtež naglašeno gustih linija daje pomalo klaustrofobičan osjećaj, a često slobodan raspored kadrova pojačava crni humor ili anarhičnost, odnosno neočekivanost radnje što je idealno za junake poput Deadpoola. Crystal je Deadpoola radio untar redovnog serijala, kao i kroz udruživanje s drugim junacima pout Wolverinea, ali i kontroverzne MAX verzije iz pera Davida Laphama, autora hvaljenog “Stray Bullets”. No, ako Laphamov pristup junaku koji je srušio niz stripovnih konvencija i nije bio najuspješniji, ako su mu pretjerane šale bile same sebi svrha, onda su kritike na račun Crystalovog crteža daleko manje opravdane. Oporost njegovog crteža (na kojem se izmjenjivao s glavnim crtačem serijala Kyleom Bakerom) sjajno funkcionira kao kontrast prenaglašenom adolescentskom ponašanju naslovnog antijunaka i donosi osjećaj ravnoteže u počesto kaotično stripovno okružje.

Gotičke tendencije unutar Shawnovog crtačkog stila došle su pak do punog izražaja u još jednom super(anti)junačkom naslovu “Mother Panic” u izdanju DC-jeve podetikete Young Animal tijekom 2017. i 2018. Zamišljen kao strip o originalnom liku unutar dobro poznatog DC-jevog Gothama, “Mother Panic” je priča o Violet Paige, ženi koja se osvećuje mučiteljima iz mladosti. Crystal i glavni crtač Tommy Lee Edwards uprizoruju strip kao svojevrsnu neoviktorijansku futuristističku alegoriju unutar koje se skoro besprijekorno isprepliću elementi traume, realizma i nasilja.

Ovim radovima Crystal se dokazao kao crtač zavidne kontrole nad atmosferom vizualnog djela narativa, koji istovremeno zna postići dinamiku i nepredvidljivost kadrova, bez obzira radi li se o scenama kojima dominira dijalog, akcija ili atmosfera.

Karlo Rafaneli

Vezani članci

Dagnino Fernando

mafest

Blanco Fernando

mafest

Masiero Michele

mafest