Image default

Di Vincenzo Maurizio

Talijanski strip-crtač Maurizio Di Vincenzo rođen je 1958. u Teramu. Diplomirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Rimu gdje živi i radi kao profesor crtanja na Rimskoj školi stripa.
Sredinom osamdesetih potpisuje brojne ilustracije za “Eternauta”, kao i radove za “Tilt”, “Boy Comics”, “Pupa” i “Fichissimo”. Od 1987. godine crta za Skorpio, Lanciostory i Intrepid, a potom 1992. u suradnji s Peppeom Ferrandinom objavljuje strip pod nazivom “Udo di Acquascura”. U prvoj polovini devedesetih za izdavačku kuću Granata Press radi na serijalu “La Bionda”.
Od 1998. redovni je član staffa “Dylana Doga”. Debitirao je epizodom “Nesmiljeni Hook” (DD 139) po scenariju Pasqualea Rujua i ubrzo potom postaje stalni crtač na ovome iznimno popularnom serijalu za koji potpisuje 12 epizoda tijekom idućih gotovo pa dvadeset godina. Na Cartoomicsu 2014. godine Di Vincenzo je za svoj rad dobio nagradu Zlatni Grouchino kao najbolji crtač redovnog serijala “Dylana Doga” u prethodnoj godini. Godine 2008. za francuskog izdavača Les Associés Humanoïdes po scenariju Luce Enocha crta “Rangaku”, neobičan noir čija se radnja odvija u Japanu u 17. stoljeću. Za kratki spin-off “Siročadi” pod naslovom “Jurić” 2016. crta epizodu “Storia di una principessa” koju scenaristički potpisuje Paola Barbato, još jedna veteranka “Dylana Doga”.
Di Vincenzo je za Sergio Bonelli Editore, svoju matičnu kuću, potpisao još i četiri epizode Magičnog Vjetra, po jednu Cassidyja i Demiana te dvije priče iz serijala “Le Storie”. Osim navedenog, vrijeid još spomenuti i dvije epizode ESP-a.
Tijekom svog dugogodišnjeg rada na “Dylanu Dogu” Di Vincenzo je prilično mijenjao stil, od početnog tmurnog, klaustrofobičnog tona na “Nesmiljenom Hooku”, preko netipičnih humornih natruha na epizodi “Nightmare Tour” do gotičkih stilizacija na “Bjegunici”. Unatoč stilskim promjenama koje su često ovisile i o smjeru scenarija, Di Vincenzo je zadržao disciplinu kadriranja koja preferira urednu naraciju bez prevelikog naglaska na raskošnim totalima. Time se pokazao kao idealan crtač za manje poetične i nadrealne, ali zato trilerskije, gustom radnjom i obratima bogate priče popularnog istražitelja noćnih mora.

Karlo Rafaneli

Vezani članci

Portela Francis

mafest

Dagnino Fernando

mafest

Smiljanić Zoran

mafest